יום חמישי, 2 ביולי 2009

מכבי חיפה - סקירה

מכבי חיפה הוא מועדון כדורגל בין המובילים בישראל. לקבוצה אוהדים רבים הן בישראל והן מחוץ לישראל. לכן, ראינו צורך לפתוח את הבלוג הזה ולרכז בו חדשות ועדכונים בנושא מכבי חיפה. לפני כן, נציג לכם כמה פרטים בנוגע לקבוצה. מכבי חיפה שייכת לאיש העסקים יעקב שחר והמאמן שלה החל משנת 2008 הוא אלישע לוי. בעשורים האחרונים הקבוצה זוכה להצלחה רבה.

אפשר למנות לזכותה את ההישגים הבאים: 11 אליפויות, 5 גביעי מדינה ו-4 גביעי טוטו. בנוסף לכך, העפילה הקבוצה לליגת האלופות לאחר שניצחה בשנת 2002 את קבוצת שטורם גראץ של אוסטריה. הקבוצה הצליחה לייצא מספר כדורגלים מפורסמים למועדונים המובילים ביותר באירופה. בין היתר מדובר בחיים רביבו, אייל ברקוביץ, אלון מזרחי, יוסי בניון, דודו אוואט ועוד.

מכבי חיפה נמצאת ביריבות עם הקבוצה העירונית שלה הפועל חיפה. מדובר בין היתר בסכסוכי אוהדים. הפועל חיפה הוקמה כקבוצת פועלים סוציאליסטית שנתמכה ע"י השלטון בעוד שמכבי חיפה נחשבה לקבוצה מקופחת שלא נתמכה ע"י השלטון ונאלצה להיאבק על הישרדותה. בנוסף, קיימת יריבות בין מכבי חיפה למכבי תל אביב. מדובר ביריבות הנובעת מהעובדה כי מכבי תל אביב היא הקבוצה המובילה בישראל בעקבות התארים הרבים בהם זכתה.

מכבי חיפה מחזיקה בקבוצת נוער המונה כאלף כדורגלנים צעירים. לקבוצה יש מועדון אוהדים רשמי המונה כ-7 אלף חברים. בנוסף, קיימים ארגוני אוהדים אחרים של הקבוצה כגון הקופים הירוקים אשר תומך הן בקבוצת הכדורגל והן בקבוצת הכדורסל של מכבי חיפה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה